Udendørsaktiviteter er fantastiske, men din generelle sundhed påvirker oplevelsen

klatre oplevelse

Styrketræning i et fitnesscenter kan for nogle være rigtig kedeligt. Helt forståeligt da det jo i høj grad handler om, hvad man selv synes om. Derfor kan udendørstræning være et rigtig godt supplement, da man kombinerer træning og naturen. En kombination som for mange er det helt naturlige valg.

Dog kan det være meget udfordrende at træne udenfor, hvis man ikke har fundamentet på plads. Her tænkes der naturligvis på ens generelle sundhed. Du kan være nok så stærk, men har du ikke kosten, søvn eller dine daglige vaner på plads, jamen så kommer du stadigvæk til at ende ud med en dårlig livsstil.

Derfor er træning ikke nok

Ens livsstil handler ikke kun om træning. Den handler i ligeså høj grad, hvis ikke endnu højere, ens mentale tilstand og ikke mindst ens kost. Kosten er alt. Derfor plejer man også at sige, at en sixpack bliver lavet i køkkenet og ikke til træningen. Pointen er, at det er din indsats i alle disse forskellige områder, som samlet kommer til at påvirke din generelle sundhed. Med andre ord handler det om for dig at fokusere mere generelt i stedet for på ét område.

Hvad kan jeg helt konkret gøre så?

Du kender sikkert allerede mange af rådene, men her får du nogle udvalgte bud, som du kan tage inspiration fra eller blot stifte bekendtskab med igen:

  1. Spis sundt og varieret
    På den måde får du ikke bare alle makronæringsstofferne (fedt, kulhydrater, protein og fiber), men også alle mikronæringsstofferne, som er vitale for din krop.
  2. Jo flere planter desto bedre
    Videnskaben viser gang på gang, at jo flere planter du implementerer i din diæt, desto bedre for din sundhed nu og ikke mindst i morgen. Du nedsætter nemlig risikoen for en lang række sygdomme.
  3. Prøv sundhedsprodukter af
    Alt fra cremer, olier, kosttilskud og alt imellem kan have en god effekt. Cannabisolie er et godt eksempel, som mange ofte undervurderer.
  4. Undgå stress
    Ender du med at udvikle regulær stress kommer det ikke bare til at påvirke din hverdag. Det kommer rent faktisk også til at påvirke din hjerne biologisk. Derfor skal du for alt i verden undgå det
  5. Få sovet korrekt
    Søvn hjælper på alt. Dog kan for lidt og for meget søvn være utroligt skadeligt. Både din træning og stressniveau bliver faktisk påvirket negativt af for lidt søvn.

Uanset hvordan du prøver at få en bedre hverdag, jamen så handler det om at undersøge alle de muligheder, du har. Husk på din krop er en maskine. Hvad du putter ind i den kommer også tilbage. Derfor handler det om at gøre alt, hvad man kan for at hjælpe den på rette vej.